TrackMania.CZ

fórum věnované hře TrackMania a všem jejím verzím ^_^
Právě je pát 19.10.2018, 14:46:30

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 49 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:37:08 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
Obsah FAQ (Často kladené dotazy) Část 4: Uživatelská data

Tento FAQ thread budu dale rozšiřovat. Budu vdečny za všechny věcné a rozumné připomínky, opravy chyb, nové vhodné otázky & odpovědi vše samozřejmě na SZ

Na FAQ stejně jako na všechny texty na fóru se vztahují tyto pravidla
http://trackmania.cz/cz/pravidla.php

4/ Uživatelská data

4.1/ Co jsou to uživatelská data (custom content) ?
4.2/ Co je to lokátor ?
4.3/ Jak vytvořit lokátor ?
4.4/ V jakých adresářích jsou umístěna jednotlivá uživatelská data ?
4.5/ Jak změnit avatar (ikonku) ?
4.6/ Jak vytvořit animovaný avatar (ikony) ?
4.7/ Jak změnit skin (auta) ?
4.8/ Jak změnit klakson (horn) ?
4.9/ Jak převést zvukový soubor do formátu *.mux ?
4.10/ Jak měnit skiny bloků ?


Zdroje: tm-forum.com, Trackmania FAQ, Airwalkers.qsh.cz, specifikace TMUP, manuál hry


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 01.05.2008, 13:15:26, celkem upraveno 7 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:37:27 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.1/ Co jsou to uživatelská data (custom content) ?

Trackmania lze dopl


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 01.05.2008, 13:12:22, celkem upraveno 4 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:38:03 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.2/ Co je to lokátor ?

Lokátor je malý soubor , který výrazně vylepšuje rychlost stahování uživatelských dat. Pokud je na soubor vytvořen lokátor data se nemusí stahovat přes pomalý a nespolehlyvý P2P, ale stahují se přes http://
Odkaz na užívatelská data umístěná na hostingu s podporou přímých odkazů se vloží do lokátoru a hry(=klienti) si následně mezi sebou posílají pouze tyto malé lokátory a uživatelský obsah stahují velkou rychlostí z hostingu.

        Obrázek


Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 01.05.2008, 11:50:24, celkem upraveno 5 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:38:23 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.3/ Jak vytvořit lokátor ?

Neděste se tohodle blbuvzdorného postupu. Pokud jste si přečetli předchozí bod tak by jste měli být schopni vytvořit.

Na konci příspěku najdete aplikace pro automatickou tvorbu lokátorů.

a/ Nejprve vyberte uživatelský obsah, na které chceme lokátor vytvořit.
-kompletní seznam uživatelských dat, pro které lze vytvářet lokátory najdete v bodu 4.4./ .

b/ Přejdeme do složky, kde je tento uživatelský obsah umístěn (viz následující bod 4.4/ ).

    Obrázek
Místo "Tom" zadejte sve uživatelské jmeno ve Windows

c/ Vytvoříme soubor poznámkového bloku jehož jméno se bude shodovat s jménem souboru, ve kterém jsou umístěná požadovaná uživatelská data.

    Obrázek

d/ Umístění uživatelského obsahu na hosting s podporou přímých odkazů (tzn nelze použít filehosting typu rapidshare.com a podobných)

Tom.CZ.73 píše:
Hosting souboru:
Místo pro hosting si dobře rozmyslete. Při změně budete muset předělat veškeré lokátory. Pro všechny uživatelská data spojená s mapou ještě navíc znovu otevřít v editoru přidat jako nové..
1.Vlastní placený hosting
Není nad to mít vše pod kontrolou...

2.BlockTuner (nelze použít pro skiny, avatary a soubory pro MediaTracker)
http://blocktuner.tm-community.com/?page=home&lang=en
Po registraci zde můžete hostovat billboardy (včetně *.bik animací) a skiny bloků

3.Free webhostingy
POZOR !! Ne všechny freehostingy povolují odkazovat přímo na soubory odjinud než z vašeho webu, na některých to je zakázané, na některých to dokonce není pro náš případ ani možné (např ic.cz)

4.File hostingy
Velmi nejisté, plné omezení, vysoké riziko smazání souborů. POZOR musí podporovat přímé odkazy!!

http://www.yourfilelink.com/
50mb bez registrace, smazaní po 14dnech bez stažení - použitelné jen krátkodobě

http://www.fileden.com
500mb po free registraci, přenos limitován na 100kb/sec, doba hostovaní ??


e/ Otevřete poznámkový blok a vložte do něj pouze URL adresu (odkaz) na soubor umožený na hostingu.

    Obrázek

f/ U poznámkového bloku změnte příponu z *.txt na *.loc (proto lokátor)

    Obrázek

    Obrázek


g/ Ve hře vyberte požadovaná uživateská data. Např v případě skinu v časti Profil (Profile)->Vozidla (Vehicles) ->Jméno prostředí

Máte-li uživatelská data stažená pomocí protokolu TMUP:// (více v bodu 1.6) nebo ManiaCode tak se už o tvorbu lokátoru nezajímáte - je stažen a uložen automaticky.

Příklad pro skin:

Jméno archívu se skinem: FAQ.zip download
-> následně vytvořený lokátor: FAQ.zip.loc download
(lokátor se zůstává na vašm PC nikam se nenahrává-odkaz na stažení uvádím jen jako příklad, aby každému bylo jasné jak má vypadat.)




Rychlé vytvoření lokátoru:

Trackmania Locator Generator - čestina !! ukázka 1
http://www.die-webber.com/downloads.php ... filepid=12
Program na snadné vytváření lokátorů od ck|cyrus. Ke spuštění je nutná instalace .NET Framework 2.0


Easy Locator 3.3 a Simple Uploader - čestina !!ukázka 1, ukázka 2
Programy jsou součástí programu Easy TM a slouží k nahrávání souborů na hosting přes FTP a automatickému vytváření lokátorů. Ke spuštění je nutná instalace .NET Framework 2.0

LOCATOR MAKER od Nechic a JajazXbm ukázka 1
Script je určen stejně jako oba předchozí programy na nahrávání na hosting tentokrát přes internetový prohlížeč a po nahrátí souboru nabídne vytvořený lokátor ke stažení.
Odkaz na návod: http://aw-hfl.ic.cz/navod.html

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne ned 04.01.2009, 15:37:42, celkem upraveno 14 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:38:47 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.4/ V jakých adresářích jsou umístěna jednotlivá uživatelská data ?
aktualizace 29/12/2006

4.4.1/ Uživetelská data různé:

Typ: Skin (=auto)
Složka pro auta pro jedno prostředí: Dokumenty\Trackmania\Skins\Vehicles\{název prostředí*}\
Složka pro univerzální auta pro všechna prostředí: Dokumenty\Trackmania\Skins\Vehicles\CarCommon

*Místo název prostředí dávejte tyto názvy složek (Jméno prostředí EN-CZ):
SnowCar (Alpine-Snow), American (Desert-Poušť), Rally (Rally), SportCar (Island-Ostrovy), BayCar (Bay-Zátoka), CoastCar (Coast-Pobřeží), StadiumCar (Stadión)
Pozor název složky je rozdílný pro skiny a módy !!

Typ: Avatar (=Ikona) ukázka
Typy souborů: *.jpg, *.tga, *.dds a *.bik
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Avatars

4.4.2/ Uživatelská data - vzhledy dílků:

Typ: Bilboard (Panel) ukázka 1, ukázka 2 , ukázka 3 , ukázka 4 , ukázka 5 , ukázka 6
Prostředí: všechny
Typy souborů: *.zip, *.bik, *.jpg nebo *.dds
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Any\Advertisement

/edit: V tomto případě berte obrázky pod odkazy "ukázka" jen jako příklad. Bloku , kde jde použít tato grafika je velké množství..

Typ: Budova (Buildings) ukázka
Prostředí: Záliv (Bay)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Bay\Buildings

Typ: Nákladní loď (Cargo) ukázka
Prostředí: Zátoka (Bay)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Bay\Cargo

Typ: Panelák (Flats) ukázka
Prostředí: Zátoka (Bay)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds), *.bik
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Bay\Flats

Typ: Obchod (Shops) ukázka
Prostředí: Zátoka (Bay)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Bay\Shops

Typ: Značka (Signs) ukázka 1, ukázka 2
Prostředí: Ostrov (Island), Pobřeží (Coast)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds), *.bik, *.jpg or *.dds
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Coast\Signs

Typ: Jachta (Yacht) ukázka
Prostředí: všechny původem z TMs(x) Ostrovy (Island), Zátoka (Bay), Pobřeží (Coast)
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Coast\Yacht

Typ: Nafukovací (Inflatables) ukázka
Prostředí: Stadión
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Stadium\Inflatable

Typ: Vzducholoď (Air Ships) ukázka
Prostředí: Stadión
Typy souborů: *.zip (zazipovaný *.dds)
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\Stadium\AirShip

Typ: Mód/Modifikace ukázka 1, ukázka 2, ukázka 3
Prostředí: všechny
Typy souborů: *zip - na vytváření módů je nejlepší použít program Easy Mod Creator
Složka: Dokumenty\Trackmania\Skins\{název prostředí**}\mod

**Místo název prostředí dávejte tyto názvy složek (Jméno prostředí EN-CZ):
Alpine (Alpine-Snow), Speed (Desert-Poušť), Rally (Rally), Island (Island-Ostrovy), Bay (Bay-Zátoka), Coast (Coast-Pobřeží), Stadium (Stadión)
Pozor název složky je rozdílný pro skiny a módy !!

4.4.3/ Uživatelská data pro MediaTracker a Editor

Typ: TM Obrázek (Media Tracker Images)
Prostředí: všechny
Typy souborů: *.tga, *.bik, *.jpg a *.dds
Složka: Dokumenty\Trackmania\MediaTracker\Images

Typ: TM zvuk (Media Tracker Sounds)
Prostředí: všechny
Typy souborů: WAV (pcm 8 nebo 16 bit, mono nebo stereo 8-44kHz), OGG a MUX
Složka: Dokumenty\Trackmania\MediaTracker\Sounds

Typ: TM zvuk (Media Tracker Sounds)
Prostředí: všechny
Typy souborů: WAV (pcm 8 nebo 16 bit, mono nebo stereo 8-44kHz), OGG a MUX
Složka: Dokumenty\Trackmania\MediaTracker\Sounds

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 25.12.2008, 19:11:16, celkem upraveno 9 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:39:37 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.5/Jak změnit avatar (ikonku) ?

-Avatar je obrazek zobrazující se vedle vašeho nicku při on-line hře.

Existují 2 způsoby změny Avataru:

Postup A:

Vyberte jakýkoli obrázek nezaleží na velikosti souboru ani rozlišení ve formatu *.jpg nebo*.tga . (Pokud bude mít poměr stran jiný než 1:1 dojde k jeho deformaci!).
Spusťte Launcher ukázka dále zvolte Nápověda (Help) -> Uživatelská data (Custom content) a po kliknutí na avatar vyberte váš obrázek ve formátu *.jpg nebo *.tga.
Tímto se obrázek převedl do formátu a příslušné složky tak , aby s tím hra uměla pracovat. Stačí už ho jen vybrat ve hře v části Profil (Profile) a klikněte na smajlíka a vyberte ten váš.

Postup B:

Obrázek (akceptovatelné formáty: *.jpg, *.tga, *.dds) nebo video ( formát *.bik) vložte do složky Dokumenty\TrackMania\Skins\Avatars .
Ve hře nyní stačí pouze vybrat avatar v části Profil (Profile)

Upozornění: Pokud používate bezplatný Trackmania Nations Forever ůčet hráči v online neuvidí vaše avatary, auta a neuslyší váš klakson. Více o omezená bezplatného učtu zde.

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 01.05.2008, 13:12:47, celkem upraveno 4 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:39:55 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.6/ Jak vytvořit animovaný avatar (ikony) ?


Trackmanie umí přehrávat video ve formátu *.bik této vlastnosti lze využít při tvorbě animovaného avataru (ikony).
Vytvořené avatary ukládejte do složky Dokumenty\TrackMania\Skins\Avatars.
Pokud bude váš vytvořený avatar o přes snížení datového toku přílišné velikosti (30kB=max) není od věci vytvořit na něj lokátor viz 4.3.

Vytvoření avataru podle formátu vstupního souboru:

a/ Z animovaného obrázku *.gif


- vyberte animovaný obrázek
    Obrázek
- Spusťte program Rad tools (radvideo.exe) ukázka, vyberte váš animovaný obrázek a zvolte Blink it!.

-Na následující okně ukázka nastavte Compression settings - příliš velký soubor hra neobrazí
Ja jsem zvolil hodnotu 1200bytes místo původních 650 000bytes

    Obrázek

-Nastavte rozlišení budoucího avataru (rozumné maximum 256*256pix) Hodnoty : Scaling type.. - Widht a Height
Ja jsem zvolil hodnotu 64*64pixelů

    Obrázek


-vyberte Blink.

Mnou vytvořený animovaný avatar má velikost 4kB a tady je ke stažení (pro ukázku).

Pokud je soubor příliš velký postup opakujte s nastavením nižší hodnoty Compression settings.

Výsledný soubor přehrajete opět v programu RAD Tools (radvideo.exe) tentokrát , ale vyberte Play!

b/ Vyříznutím z videa

Podrobný návod najdete zde v EN.

Související témata: Variants avatar:
http://forum.trackmania.cz/viewtopic.ph ... 3cd4c08206


Upozornění: Pokud používate bezplatný Trackmania Nations Forever ůčet hráči v online neuvidí vaše avatary, auta a neuslyší váš klakson. Více o omezená bezplatného učtu zde.

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne ned 15.03.2009, 21:05:45, celkem upraveno 7 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:40:27 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.7/ Jak změnit skin/3D model ?

Pokud chcete použít jiný můžete:
Pokud jste auto nestahli i s lokátorem doporučují vytvořit podle návodu.
Na záver vyberte auto ve hře v části Profile->Skin->Jméno prostředí

Složky pro umístění nerozbaleného (=nerozbalovat!) souboru:
  • Pokud se jedná o model auta používejte složku:
    Dokumenty\TrackMania\Skins\Vehicles\Carcommon
  • v případě že se jedná pouze o přemalované základní auto použijte složku:
    Dokumenty\TrackMania\Skins\Vehicles\<prostředí>

    kde <prostředí> je prostředí pro které je určen původní auto - napr StadiumCar pro Stadium auta, u ostatnich prostředí v TMuf jsou složky předpřipravené

Na zavěr vyberte auto ve hře: na hlavním menu vyberte Profil a tam ikonu auta representujicí jednotlivé prostředí a dole vyberte své auto.

Upozornění: Pokud používate bezplatný Trackmania Nations Forever ůčet, hráči v online neuvidí vaše avatary, auta a neuslyší váš klakson. Více o omezená bezplatného učtu zde.

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne sob 02.01.2010, 16:51:21, celkem upraveno 11 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:40:43 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.8/ Jak změnit klakson (horn) ?

Klakson lze změnit pro všechny auta najednou nebo pro kazdé zvlášť.
  • jednotný klakson - stejný klakson ve všech prostředích
    Zvukový soubor v níže uvedeném formatu do složky Dokumenty\\TrackMania\Skins\Horns a vyberte ve hře v Profil->Profil->Klakson->a vyberte ten svůj.
  • Rozdílné klaksony pro všechny prostředí
    Přidejte zvukový soubor pojmenovaný horn do archívu se autem umístěným ve složce
    Dokumenty\TrackMania\Skins\Vehicles\<prostředí> nebo Dokumenty\TrackMania\Skins\Vehicles\Carcommon

V obou případech doporučuji vytvořit lokátor.

Podporované formaty souborů:
*.wav (Uncompressed WAV, pcm, 8 or 16 bit, mono or stereo 8-44kHz) -> horn.wav
*.mux -> horn.mux - více o převodu do formatu *.mux v následující bodě 4.5/
*.ogg -> horm.ogg

Upozornění: Pokud používate bezplatný Trackmania Nations Forever ůčet hráči v online neuvidí vaše avatary, auta a neuslyší váš klakson. Více o omezená bezplatného učtu zde.

Zpět na obsah kapitoly


Naposledy upravil(a) Tom.CZ.73 dne čtv 01.05.2008, 13:14:36, celkem upraveno 4 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 21.03.2007, 19:41:02 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.9/ Jak převést zvukový soubor do formátu *.mux ?

Zvukové soubory *.mux jsou v TM United používány pro hudbu do map a mohou být také použity jako klakson (horn) viz bod 4.8.
Soubory z formátu *.mux nelze zpětně převádět do žádného jiného formátu.

Spusťte Launcher ukázka zvolte Nápověda (Help) -> Uživatelská data (custom data) a Konvertovat hudbu (convert music).
Vybráním a požadovaného zvukového souboru a začne konverze ukázka do formátu *.mux.
Výsledný soubor najdete ve složce Dokumenty\TrackMania United\ChallengeMusic , kde je připraven k použití jako hudba do mapy.

Zpět na obsah kapitoly


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 31.03.2007, 11:52:55 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
4.10/ Jak měnit skiny bloků ?

Tento postup lze aplikovat na všechny bloky uvedené v FAQ 4.4.2 + mnoho dalších.

Při použití jiných než defaultních skinu MUSÍTE použít lokátor

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Související témata:
Vytvoření vlastního billboardu
Vytvoření velkého billboardu

Převzato z tm-fora

Zpět na obsah kapitoly

_________________
PC: Core i7 920@3,5GHz/NH-U12P; P6TDeluxe; OCZ 6GB Platinium XTC 1333MHz; Gigabyte GTX260; 2x WD6400AAKS; CoolerMaster Centurion 5; Logitech DualAction; LG L1900R; Vista 64b


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2009, 21:33:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11.03.2009, 22:15:34
Příspěvky: 115
Bydliště: Praha
to jako znamena, ze pokud si coustom content stahnu pres easy tm forever, nemusim se zabyvat vyrobou lokatoru? umisti si je program sam na web, nebo jak tomu mam rozumet?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2009, 22:00:25 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
Lokator se udela automaticky na umisteni, ze ktereho jsi stahoval

_________________
PC: Core i7 920@3,5GHz/NH-U12P; P6TDeluxe; OCZ 6GB Platinium XTC 1333MHz; Gigabyte GTX260; 2x WD6400AAKS; CoolerMaster Centurion 5; Logitech DualAction; LG L1900R; Vista 64b


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2009, 22:31:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11.03.2009, 22:15:34
Příspěvky: 115
Bydliště: Praha
takze kdyz si pres easy tm forever stahnu mod nebo billboard, pak to vlozim do trate a poslu ji do sveta, uvidi ji ten, kdo si ji stahne tak jak byla vytvorena bez toho, abych musel delat nejake operace, krome stahnout coustom obsah, postavit trat a dat trat na tm exchange?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 16.03.2009, 23:01:02 
Offline
Site Admin

Registrován: sob 10.02.2007, 8:04:42
Příspěvky: 4231
Bydliště: Praha
No ano, otazka je jak moc se muzes spolehnou na cizi hosting

_________________
PC: Core i7 920@3,5GHz/NH-U12P; P6TDeluxe; OCZ 6GB Platinium XTC 1333MHz; Gigabyte GTX260; 2x WD6400AAKS; CoolerMaster Centurion 5; Logitech DualAction; LG L1900R; Vista 64b


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 49 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 3 4 Další

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz